onsdag 8 april 2009

Påskpynt

Nu har Carl påsklov denna veckan men igår va han på fritids och när jag hämtade honom så hade han gjort en jättefin tupp!
Den är gjord i cement så den är ganska tung och stadig. Den kommer få stå i matsalsrummet hela påsken!
Lite snygga fjädrar har han fått i bak också=)

Jag är inte så mycket för att påskpynta men vi fixade till lite påskris i förrgår jag och Carl.
Jag gillar inte gult så mycket så det fick bli svarta och vita fjädrar istället.

Den här tuppen gillar jag mycket. Den köpte jag för några år sedan på Village.
Så den står i köksfönstret nu mera.
Försökte ta en bild i fönstret men det blev inget bra så den här får väl duga istället.

3 kommentarer:

Linda sa...

Vilken fin tupp Carl har gjort!! En sån skulle jag också vilja ha! ;-)

Glad Påsk!!

cia sa...

Den är himla fin! Carls egengjorda cementtupp. Village tuppen är inte så dum den heller. /den trötte tuppen ;)

Sanna sa...

Åh påskpynt vad fint! Härligt med lite påskstämmning där hemma. Kram Sanna