lördag 25 juli 2009

Utflyktsdag...







Ja idag blev det en lååång utflykt till Karlsborg. Vi åkte strax efter 11.00 hemifrån med packade kylboxar bak i bilen. Tyvärr blev vi en mindre i vår familj idag. Min kära sambo kunde tyvärr inte följa med för han har fått jätteont i ryggen så han fick vinka av oss på trappan tyvärr. Han vågade inte chansa när man ska gå en hel dag som idag. Vi åkte iväg jag och Carl och Tilda tillsammans med min systers familj och när vi kom fram så tog vi oss en fika i solskenet. Sen gick vi in i Karlsborgs fästning och fick en äventyrsguidad tur i fästningen. Det var väldigt intressant och spännande faktiskt. Jag har inte varit där sen jag va liten så nu va det dax tyckte jag. Det var en ung kille som guidade oss och sen hände det lite spännande saker på vägen så det va jätteroligt. Vi fick en liten regnskur på oss strax innan guidningen var över men det va ingen fara. Sen åkte vi till en badplats som ligger en bit söder om Karlsborg och så grillade vi där och fikade igen och barnen och pappa P badade också i Vättern. Sen åkte vi hemåt och då tog vi en sväng genom Hjo och köpte oss lite goa glassar där och så tog vi en liten sväng i hamnen och tittade på båtar. Sen åkte vi faktiskt hemåt. Så vi kom hem vid halv 8 ungefär.
Det har varit en toppendag idag och det va vi alla överrens om tror jag. Men synd va ju att min sambo inte kunde följa med!!!
Ha en jätteskön lördagskväll!!! Kramis från mig...

3 kommentarer:

Barn & Inredning sa...

Visst är det kul att få tips...detta vinet är kanon gott. Inget torrt vin :)
Åååå så mysig utflyckt ni har gjort idag,vi stannade också vid ett slott igår och bara gick runder,visst är det ngt speciellt med gammla slott :)
Synd om din man,när ryggen säger ifrån...känner man sig ganska handikappad. Man tror inte den har så stor betydelse...suck!!
Hoppas han blir bättre,
Kram på er

Barn & Inredning sa...

Är det du som är med på första bilden?
Har du gjort slinger...hihi. Satt och kolla lite närmare, tyckte att det såg ut som du...det var iaf en skit snygg frissa....blev lite sugen på en sådan frissa:)

lite underlig undran...men men..hihi
Kram Malin

Johanna sa...

Ja visst är det jag som är på den första bilden. Nu har mitt hår fått sommarfärg igen. Brukar göra slingor på sommaren och va mörk på vintern. Måste ju ändra lite=))Kul att du gillar min frissa=))