onsdag 6 januari 2010

Trettondagen


Ja oj va tiden går fort när man har ledigt och hinner göra många roliga saker med familjen.
2010 har börjat väääldigt snöigt och kallt och det tycker jag är sååå roligt! Det finns så mycket man kan göra i detta vädret. Vi har åkt skridskor och pulka varenda dag!!! Så kul att även vi vuxna får va lite barn för ett tag och skratta och ha kul!

Idag har kusin K varit hos C hela dagen och de har lekt och spelat Wii och varit ute och sen har de spelat ishockeyspel och sjungit och fnittrat å haft roligt. Det är så kul för de är verkligen jättebra kompisar de här små sötisarna!!!

När vi skulle fika idag så upptäckte jag att vi inte hade något mer än pepparkakor att fika på och det va ju inte så kul. Så C och K fick hjälpa mig att slänga ihop lite chokladmuffins och de blev riktigt mumsiga. Det är ju gott att äta dem när de är lite lagom ljumna!!! Mums!!!

Efter maten så va barnen så sugna på att åka pulka igen och jag också för jag hade inte varit ute så mycket innan idag. Så vi tog ett eftermiddagsåk!!! Jag hade bara med mig mobilen så bilderna blev inte så bra tyvärr. Men det är en backe med ett jättehopp på mitten som nästan har blivit en isbana som barnen bara älskar att åka i. Själv så tycker jag att det ser ut som det gör jätteont i rumpan när de flyger högt i guppet. Vi va där en timme ungefär innan vi åkte hemåt och kröp in i husvärmen och njuter av brasan som vi eldat hela långa dagen.

Barnen är nöjda och glada och kinderna är röda och fina!!!

Imorgon är det dax att ta tag i allvaret igen och åka till jobbet och jobba för fullt men det ska nog gå bra också får vi hoppas!!!

Kraamis från Johanna♥

1 kommentar:

cia sa...

Mina kinder blev rätt fina med framför brasan ;)