tisdag 30 december 2008

Ledig dag...

Ja julen har dragit förbi i full fart och trots att den inte blev som den brukade med tanke på att C blev sjuk så har den varit trevlig ändå. Tomten kom ju och vi fick julklappar. Vi har ju också smaskat i oss väldigt god mat och mycket mat. Det har blivit en del choklad också förstås...svårt att motstå när kartongerna finns lite här och var. Juldagarna gick väldigt fort trots att vi tog det väldigt lungt både på juldagen och annandagen. På juldagen skulle vi egentligen åkt till mina föräldrar och träffat släkten på min pappas sida men det blev det inget med.

C har blivit mycket piggare och det går riktigt bra att ta medicinen. Skönt att se att medicinen hjälper framför allt. Tyvärr så fick han problem med sitt finger i fredags-lördags. Det är alldeles svullet och väldigt rött och små blåsor på fingret så det blev en ny runda till doktorn för hans del i söndags och då visade det sig att han har fått streptokocker...hm. Inte så kul!!! Det blev ytterligare en pencilinkur. Pust!!! Så nu äter han två stycken samtidigt. Dessutom äter han väldigt lite mat så han är väldigt smal just nu. Men vi får hoppas att det blir bättre med fingret ganska snabbt nu så han slipper ha så ont...

Idag är jag ledig och vaknade klockan sju på morgonen, pigg och utvilad. Så jag fick på mig kläder och gav mig ut på en morgonpromenad. Härligt! Det är ju ganska lungt och tyst så tidigt för många är lediga så det va jätteskönt. Så nu börjar det kurra i magen så det är dax att äta en härlig frukost också. Sen på förmiddagen bär det av mot staden Jkpg. Ska ge mig iväg på en liten shoppingrunda idag. Hoppas inte det är jättemycket folk men nu har väl den värsta rea hysterin lagt sig? Ha en bra dag♥

Inga kommentarer: