måndag 1 december 2008

Helg och 1:a advent




Helgen har varit riktigt bra tycker jag! Jag lyckades shoppa en del i fredags i blomsterbutiken så nu är fönstren lite roligare igen. I lördags va vi först på C`s innebandyträning och efter det så hade han en kompis med sig hem och de lekte hela dan. På eftermiddagen hade vi besök av min sambos alla barn - nästan i alla fall. Äldsta dottern J och hennes sambo A kom från Linköping och sov över och givetvis deras goa hund som heter Svante som till och med jag gillar trots att jag är lite rädd för hundar. Näst äldsta dottern S och hennes sambo T var också där och H men utan flickvän för hon jobbade och så va ju C och T med så klart. Vi åt lite go mat och hade trevligt. I går va det söndag och första advent och vi lyckades inte ta oss iväg på någon gudstjänst tyvärr. Det är ju annars väldigt mysigt. Vi tog istället en skogspromenad på förmiddagen tillsammans med min syster och hennes familj. Sen va vi på julskyltning i Habo på eftermiddagen tillsammans med dem också. Så helgen har snurrat på i bra tempo men har varit väldigt trevlig och det är ju huvudsaken!
Så här blev förresten vår adventsljusstake! Jag är nöjd förrutom att jag behöver lite mer vitt grus att fylla på med så de röda stjärnorna syns lite bättre!

1 kommentar:

cia sa...

Fina stakar vi har i hemmet minsann! Kram I