tisdag 18 augusti 2009

Delikatess...







Ja då var man här igen!!! Känns som det va längesen jag gjorde ett inlägg och det va det verkligen!!! Flera veckor sen. Trots att jag har haft semester och haft kanske lite mer tid att sitta vid datorn så har jag inte haft inspiration helt enkelt. Semestern är nu slut och detta är min första arbetsvecka och än så länge går det bra!!! Känns faktiskt skönt att komma in i gamla vanliga rutiner och lite mer vardag igen. Man får åter igen glädjas åt den underbara fredagskänslan som har varit borta nu när man har haft ledigt. Vi har haft det jättebra förrutom att min sambo har haft ont i ryggen hela semestern nästan och varit sjukskriven några dagar. Förrutom det så har vi varit iväg ett par rundor till Smögen och till Helsingborg både på hotell och med vårt nya tält. Det har gått jättebra och vädret har varit med oss också för det mesta. Vi har även badat en del i Vättern som ligger väldigt nära oss där vi bor. Liseberg har vi också besökt och träffat nära och kära och läst böcker och mycket mer därtill så slutligen är vi nöjda med vår semester faktiskt. Därför känns det väl rätt okej att börja jobba igen. Imorgon är det dax för C att börja skolan och det kommer säkert också bli väldigt kul även om han inte är så sugen när man pratar om det men det går säkert bra!!!
Jonna har varit hos oss några dagar (I äldsta dotter) och hennes sambo har varit och besökt sina föräldrar i Säffle och när han skulle hämta upp henne i söndags så kom han in till oss med två påsar med kantareller!!! Jag bara gapade!!! Åh det är ju så underbart gott!! Ca 5 liter rensade och ca 5 liter orensade....men vad gör det? Vi rensade dem igår kväll och sen förvällde vi dem och idag har vi ätit jättegoda mackor allihop och resten har vi stoppat i frysen och sparar till nästa gång vi blir sugna!!! Tack än en gång Jonna & Anders...
Ja detta va väl ett levnadstecken ifrån mig...nu när hösten smyger sig på och även mörkret så kanske man ger sig mer tid att sitta vid datorn igen. Kanske kommer några semesterbilder då när man behöver se dem som mest!!!



2 kommentarer:

Linda sa...

Mmmm vad gott med kantareller! Själv har jag knappt hunnit plocka några i sommar (fastän alla säger att skogarna är fulla av svamp). Är lite bökigt att komma ut i skogen när man har en 1-åring.

cia sa...

Väldigt goda mackor blev det :)